החוק נפל והנהלת הקואליציה זועמת • האם הח"כ החרדי אשם?

    איתי גדסי No Comments on החוק נפל והנהלת הקואליציה זועמת • האם הח"כ החרדי אשם?
    מליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    12:53
    19.05.24
    רחל פסטג No Comments on לאפשר במקום להשתדל: רחל בולטון במסר עוצמתי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זעם בהנהלת הקואליציה לאחר שהצעת החוק של ח"כ ענת ברקו לתיקון פקודת הראיות נפלה אמש (שני) במליאה בשוויון של 29 ח"כים.

    בהצעת החוק מוצע להסדיר בחוק את מעמדם של פסקי הדין הפליליים הניתנים בערכאות השיפוט ביהודה ושומרון. ולקבוע בפקודת הראיות שהממצאים והמסקנות של פסק דין של בית משפט צבאי יהיו קבילים כראיה במשפט האזרחי.

    כאמור לאחר ההצבעה נרשם שוויון 29 והצעת החוק לא עברה בקריאה ראשונה. ובהנהלת הקואליציה זעמו, בשל העובדה שח"כ ברקו לא תוכל להגיש שוב את הצעת החוק בחצי שנה הקרובה.

    מדובר במכה לקואליציה, שכן עד כה ההפסדים לקואליציה היו בהצבעות אי אמון בהן אין השפעה ממשית על תפקוד הממשלה, או בהצעות חוק בקריאה טרומית.

    בקואליציה כיוונו אצבע מאשימה לחבר כנסת מ'יהדות התורה' אשר לדבריהם "הבטיח" את השתתפותו בהצבעה, ואף הופיע בלוח כמופיע במשכן, אך נעדר מההצבעה למרות הסיכום המוקדם, והם דורשים הטלת סנקציות.

    עם זאת נציין כי גם ח"כ אורן חזן נעדר מההצבעה, לאחר שהודיע כי לא ישתתף בהצבעה. ובליכוד מבקשים להטיל עליו סנקציות.

    מלשכת הח"כ הנעדר אמרו ל"קול חי" כי הייתה אי הבנה על קיזוז עם אחד הח"כים הערביים. אך הח"כ שקבע איתנו קיזוז טוען שאמר שהקיזוז תקף חוץ מהחוק האחרון, וכנראה שאנחנו לא הבנו את זה כך".

    לדבריו, "רק נזכיר ששבעים ח"כים כבר לא היו בבניין. אז קודם שיבדקו בליכוד מי לא קוזז ואח"כ יבואו בטענות אלינו. הכי כל לזרוק את זה על יהדות התורה. למה כל ח"כ מהאופוזיציה שעוזב את הבניין מקזזים אותו אוטומטית מהליכוד?".



    0 תגובות